ÁFSZ
A www.jucisziget.hu webshopban történő vásárlás
Általános Szerződési Feltételei
A www.jucisziget.hu webshop tulajdonosának adatai:
Kovácsné Járai Judit E.V.
Székhely: 6346 Sükösd, Hősök útja 25.
Cégjegyzék száma: 60142836
Adószám: 90802296-1-23
Telefonszám: +36 30 919 0009
Elektronikus elérhetőség: jucisziget@gmail.com
Weboldal: www.jucisziget.hu,
mint webshopot üzemeltető, termékértékesítő (a továbbiakban, mint Szállító)
1. Preambulum
1.1. Az általános szerződési feltételek (továbbiakban ÁSZF) a Szállító és a vele szerződéses kapcsolatba lépő fogyasztók, illetve kereskedők (a továbbiakban, mint Megrendelő) között létrejövő szerződésből eredő jogokat és kötelezettségeket tartalmazza. A Szállító és a Megrendelő a továbbiakban együttesen, mint Felek.
1.2. Az ÁSZF hatálya minden olyan jogügyletre kiterjed, amely a Szállító által üzemeltetett www.jucisziget.hu weboldalon található Webshop (a továbbiakban, mint Webshop) felületén kötött tranzakció eredményeképpen jön létre a Felek között.
1.3. Az ÁSZF és annak minden módosítása a Szállító által a Webshopon való nyilvánosságra hozatalától hatályos, és annak Szállító általi visszavonásáig, illetve az ÁSZF következő módosításáig érvényes. A hatályos ÁSZF és a korábbi, hatálytalanná vált ÁSZF-ek folyamatosan elérhetőek és letölthetők a következő linken: www.jucisziget.hu/afsz
1.4. Az általános szerződési feltétel a Megrendelő és Szállító között létrejövő egyedi szerződés részévé válik. Az Webshopon keresztül megkötött, a Szállító általános szerződési feltételei szerint létrejött elektronikus szerződés nem tekinthető írásba foglalt szerződésnek, így az nem kerül iktatásra a Szállítónál, ennek megfelelően a későbbiekben papír alapon nem hozzáférhető, a szerződés tartalma azonban a Megrendelőnek küldött elektronikus visszaigazoló leveleinkből rekonstruálható.
1.5. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdéseket illetően a mindenkor hatályos magyar jogszabályok irányadóak, így különösen:
✔ az elektronikus kereskedelemi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII törvény.;
✔ az Információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. tv.;
✔ az Európai Parlament és a Tanács 2016/679 rendeletét (GDPR rendelet);
✔ az 2013. évi V. tv. a Polgári Törvénykönyvről (a továbbiakban: Ptk.);
✔ a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet;
✔ a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet
1.6. A Megrendelés gomb megnyomásával a Megrendelő elismeri, hogy az ÁSZF tartalmát a szerződéskötést megelőzően megismerte és annak feltételeit kifejezetten elfogadta.
2. A szerződő Felek
Az ÁSZF szerinti jogviszony annak a Megrendelő általi elfogadásával jön létre az alábbiakban megjelölt Felek között, határozatlan időtartamra:
✔ Kovácsné Járai Jucit E.V. (a továbbiakban, mint Szállító – az adatait lásd a www.jucisziget.hu üzemeltetője pontnál) és
✔ a Megrendelő: az a természetes vagy jogi személy, aki a Webshop-szolgáltatást igénybe veszi, azaz a Webshop internetes felületén regisztrálja magát, és/vagy ezen a felületen keresztül terméket vásárol (a továbbiakban, mint Megrendelő).
2.1. A Megrendelőnek – a vásárlási folyamat egyszerűsítéseként - lehetősége van a Webshopban a vásárlást megelőzően elvégeznie az általános regisztrációt, azonban regisztráció nélkül is adhat le megrendelést. A regisztráció elvégzése megkönnyíti a későbbi vásárlásait, mert a regisztrációval már csak be kell jelentkeznie és a Webshop – amennyiben a Megrendelő előzetesen hozzájárul a cookiek alkalmazásához - megjegyzi az adatait.
3. A szerződés tárgya
3.1. A szerződés tárgya a Webshopban megtalálható termék.
3.2. A Webshopban, a Szállító részletesen feltünteti az egyes termékek nevét, a tulajdonságainak a leírását, valamint a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek esetlegesen eltérhetnek a valóságtól. A megvásárolni kívánt termék valamennyi lényeges tulajdonságáról a termék vásárlási felülete tartalmaz tájékoztatást.
4. Általános tudnivalók a rendelésről
4.1. A Webshopban feltüntetett árak bruttó fogyasztói árak, azaz tartalmazzák a jogszabályban előírt mértékű általános forgalmi adót. Az esetleges szállítási költséget a feltüntetett fogyasztói árak nem tartalmazzák, ezekkel kapcsolatban bővebb információt a 8.7. pont tartalmaz.
4.2. A Webshopban elektronikusan tett megrendelések a Szállítóhoz érkeznek, aki ezeket elektronikus automatikus válaszlevélben (a jucisziget@gmail.com email címről) igazolja vissza, és a rendeléssel kapcsolatos információkat is megküldi a Megrendelő részére. A Megrendelő e-mail felületének beállításai, illetve az e-mail szolgáltató szabályai alapján előfordulhat, hogy a számlát tartalmazó e-mail nem a beérkező levelek közé, hanem a „Spam” (levélszemét) mappába kerül, ezért amennyiben a megrendelést követően nem kapja meg a visszaigazolást, a Megrendelőnek érdemes ezt a mappát is ellenőriznie.
4.3. Amennyiben a Megrendelőnek a visszaigazoló e-mailben foglaltakkal kapcsolatban kérdése merülne fel, a Szállítóval a fentiekben megjelölt e-mail címen keresztül, vagy telefonon is fel tudja venni a kapcsolatot.
4.4. A rendelés leadása előtt a Megrendelőnek lehetősége van adatainak módosítására.
4.5. A megrendelés interneten kötött, de nem aláírt szerződésnek minősül, amelynek tartalma elektronikusan archiválásra kerül, amely utólag visszakereshető.
4.6. A megrendelés elküldéséhez a Megrendelőnek el kell fogadnia a Szállító általános szerződési feltételeit, és az Adatvédelmi tájékoztatót, amelyek elfogadása nélkül a Megrendelő nem tud megrendelést leadni a Webshopban.
4.7. A Szállító minden tőle telhetőt megtesz azért, hogy a www.jucisziget.hu Weboldalon megjelenő adatok (ár, leírás, képek, elérhetőség stb.) a lehető legpontosabbak legyenek.
4.8. A Megrendelő teljeskörű felelősséget vállal a regisztráció és/vagy a megrendelés során megadott felhasználói adatok valóságtartalmáért.
5. A megrendelési folyamata
5.1. A megrendelés leadása
⮚ Tegye a kosárba a megvásárolni kívánt terméket, a Webshop jelzi Önnek, hogy ez a termék
bekerült az Ön kosarába.
⮊ Amennyiben további terméket szeretne megnézni vagy megvásárolni, úgy kattintson a „Folytatom a vásárlást” gombra.
⮊ Amennyiben a kosárban van, és folytatni kívánja a vásárlást, úgy nyomja meg a „Folytatom a vásárlást” gombot. Amennyiben már nem vásárol több terméket, úgy nyomja meg a „Tovább a pénztárhoz” gombot.
⮊ A pénztárnál, amennyiben még nem regisztrált, lehetősége van regisztrálni, azonban regisztráció nélkül is adhat le megrendelést.
⮊ Válasszon fizetési módot!
⮊ A rendelés áttekintése ablak megmutatja Önnek tételes megrendelését a fizetendő összeggel.
⮊ Amennyiben a pénztárnál veszi észre, hogy még szeretne módosítani megrendelésén, kérjük, lépjen át a kosárba, ahol ezt meg tudja tenni.
⮊ Amennyiben mindent rendben talál, úgy nyomja meg a „Megrendelés” gombot.
⮊ Megrendeléséről emailben (a jucisziget@gmail.com email címről) automatikusan visszaigazolást kap. A megrendelés összesítője és a visszaigazolás a fizetendő végösszeget tartalmazza.
5.2. A rendelés feldolgozása
⮊ A megrendelés feldolgozása munkanapokon 8.00-tól 15.00-ig történik.
⮊ Természetesen a Megrendelő hétköznap a fenti időintervallumtól eltérően, illetve szombaton, vasárnap és ünnepnapokon is leadhat megrendelését, amelyeknek feldolgozására azonban csak az azt követő munkanapon kerül sor.
⮊ Az általános szállítási határidő 28 munkanap. Azon termékek esetében pedig, amelyek megrendelése során a Szállító a felveszi Önnel a kapcsolatot.
⮊ A hiányos adatokkal leadott megrendeléseket a Szállító nem tudja teljesíteni, az esetlegesen ebből adódó károkért felelősséget nem vállal.
5.3. A rendeléssel kapcsolatos egyéb információk
✔ Amennyiben az adott termékből a Szállítónál nincs akkora készlet, amelyet a Megrendelő meg szeretne rendelni, a Szállító erről tájékoztatást küld a Megrendelőnek felhívva a figyelmét, hogy módosítsa a rendelését.
✔ Amennyiben a megrendelt termék nem áll rendelkezésre, a Szállító haladéktalanul értesíti a Megrendelőt.
✔ Részteljesítés esetén a Szállító felveszi a Megrendelővel a kapcsolatot és kizárólag az egyeztetés és beleegyezést követően teljesít.
✔ A Szállító fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések részbeni vagy egészének visszautasítására. Ebben az esetben a Szállító haladéktalanul értesíti a Megrendelőt.
✔ A Szállító nem vállal felelősséget a rendelés nem teljesítéséből, késésből, a szolgáltatás leállásából eredő és/vagy az esetleges üzleti vagy magántermészetű információk elvesztéséből vagy egyéb anyagi veszteségből fakadó károkért.
6. Fizetés
6.1. Előre utalás bankszámlára: Megrendelő a megrendelt termékek árát (és a kiszállítási díjat) azok kiszállítását megelőzően fizeti meg a Szállító K&H Bank Zrt.-nél vezetett 10402513 86755567 71841015 számú bankszámlájára banki átutalás útján. Az utalás során a megjegyzés rovatban a megrendelés számot minden esetben szükséges feltünteti. Előre történő utalásnál, a megrendelés után az átutalásos számlát a Szállító legközelebbi munkanapon állítja ki és az átutalt összeg (termék ára összesen + kiszállítási díj) Szállító bankszámláján történő jóváírást követően adja át a futárnak.
6.2. Bankkártyával történő fizetés a Barion rendszerén keresztül történik. Bankkártyás fizetés választása esetén a Webshop a Barion rendszerébe irányítja át a Megrendelőt, hogy a fizetési tranzakciót végre tudja hajtani. A Megrendelő ezen a felületen használhatja bankkártyáját a számla kiegyenlítésére. A bankkártya adatokat minden esetben a Barion oldalán kell megadnia, így azok semmilyen körülmények között nem jutnak el a Szállítóhoz. Az elfogadott bankkártyák: MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron, Amex. Felhívjuk a szíves figyelmét, hogy nem minden bank által kibocsátott Maestro és VISA Electron típusú kártyával lehet interneten fizetni. Kérjük, hogy érdeklődjön kártyakibocsátó bankjánál!
6.3. A termék a vételár maradéktalan megfizetéséig a Szállító tulajdonában marad.
7. Számlázás
7.1. A Megrendelő a fizetést követően a Billingo számlázóprogramon keresztül elektronikus számlát kap a regisztráció során megadott e-mail címére. A számla csak a Megrendelő által megrendelt tételeket a megrendelés díját tartalmazza. A Megrendelő e-mail felületének beállításai, illetve az e-mail szolgáltató szabályai alapján előfordulhat, hogy a számlát tartalmazó e-mail nem a beérkező levelekbe, hanem a „Spam” (levélszemét) mappába kerül, ezért amennyiben a vásárlást követően nem kapja a számlát, a Megrendelőnek érdemes ezt a mappát is ellenőriznie.
8. A rendelés teljesítése
8.1. A rendelés teljesítése futárszolgálattal, csomagpontra történő kiszállítással, illetve igény esetén személyes átvétel útján történik.
8.2. A futárszolgálattal történő kiszállítás esetén kérjük, hogy a csomagot a kézbesítő előtt nyissa fel, vizsgálja meg, és győződjön meg tartalmáról és sérülésmentes állapotáról. Az esetlegesen a terméken észlelt sérülés esetén kérje a kézbesítőt, hogy erről vegyen fel jegyzőkönyvet a sérülés pontos megjelölésével. Amennyiben a terméket így nem fogadja el, kérjük adja vissza az Ön által is aláírt jegyzőkönyvvel a kézbesítőnek. Utólagos reklamációt, illetve jegyzőkönyv nélküli reklamációt a Szállítónak nem áll módjában elfogadni. A kézbesítő munkanapokon, 8 és 17 óra között teljesíti a kiszállításokat. Szállítási címként kérjük, hogy olyan címet jelöljön meg, amikor ebben az időben a megadott címen tartózkodik. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a csomag kézbesítését kétszer kísérlik meg a Megrendelő részére, az át nem vett csomagot pedig ezután a Szállító részére visszaszállítja, amely esetben a szállítási költséget a Szállító a Megrendelőre terheli. A kiszállítás és az áruátvételének igazolásaként az átvevő által aláírt bizonylat szolgál. Ha a megrendelt áru szállításával kapcsolatban akadályoztatás lép fel, azt a Szállító a Megrendelővel közli, a módosított szállítási időponttal együtt. A Szállító jogosult több szerződött fuvarozó partnert alkalmazni.
8.3. Csomagpontra történő kiszállítás esetén a kiszállítás Foxpost vagy GLS csomagpontokra történik. A megrendelés során a Megrendelő térképes keresőben kiválaszthatja a neki leg megfelelőbb csomagpontot. Miután a megrendelés a csomagpontra ért, a Megrendelő részére e-mailben kerül megküldésre a kód, amellyel kinyitható a fiók.
8.4. Személyes átvétel esetén kérjük, hogy szíveskedjen az átvétel helyéről tájékozódni a www.jucisziget.hu weboldalon, vagy a megadott elérhetőségek egyikén egyeztetni a Szállítóval.
8.5. A kiszállítás díja
Magyarország területén előre utalás és bankkártyás fizetés esetén bruttó 2.800 Ft.
Csomagpontra történő szállítása díja bruttó 1.800 Ft, újraküldés esetén pedig további 2.500 Ft a szállítás díja.
Külföldi országba történő szállításnál pedig egyeztetni szükséges a szállítóval.
9. Fogyasztói tájékoztatás, elállási jog és a szavatossági kérdések
9.1. Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, ennek megfelelően pedig a jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal.
9.2. A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli elállás joga. A fogyasztó az elállási jogát termék adásvételére irányuló szerződés esetén a terméknek, a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított határidőn belül gyakorolhatja, amely határidő 14 nap. A fogyasztó az elállási jogát természetesen a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.
9.3. A fogyasztó az elállás jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja. Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát határidőn belül elküldi a Szállító részére. A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.
9.4. Ha a fogyasztó eláll a szerződéstől, a Szállító legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is. Felhívjuk a figyelmét, hogy ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási mód választásával okozott többletköltségekre.
9.5. Elállás vagy felmondás esetén a Szállító a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a Szállító a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám, vagy postai cím következtében történő késedelem miatt az Szállítót felelősség nem terheli.
9.6. A Szállító mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte.
9.7. Ha a fogyasztó eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve az Szállítónak vagy az Szállító által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
9.8. A fogyasztó viseli a termék visszaküldésének közvetlen költségét. A terméket a Szállító címére kell visszaküldeni. A fogyasztó a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
9.9. Fogyasztói tájékoztató a kellékszavatosságról és a termékszavatosságról a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete alapján:
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön az Szállító hibás teljesítése esetén az Szállítóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szállító számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szállító költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szállító adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön az Szállítóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Szállító nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – a kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
Hibás teljesítés esetén a Szállító az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 2. § (1) a) pontja és a Melléklet 10. pontja alapján azon termékek vonatkozásában, amelynek eladási ára a 10.000 Ft összeget meghaladja, 1 év jótállásra köteles. Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
Amely termékek vonatkozásában a Szállító jogszabály alapján jótállásra köteles, a jótállás időtartama alatt a jogszabályban foglalt feltételek szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. Ön a jótállási időn belül a termék kijavítását kérheti a Szállítótól. Az alábbi esetekben a Szállító a termék cseréjére, ha pedig ez nem lehetséges, a vételár visszafizetésére lesz köteles a következők szerint:
- ha az első javítás során kiderül, hogy a cikk nem javítható, és a fogyasztó másként nem rendelkezik;
- ha a jótállási időtartam alatt a cikk három javítás után ismét meghibásodik, és a fogyasztó eltérően nem rendelkezik; valamint, ha a fogyasztó nem igényli a vételár leszállítását, és nem kíván javítást;
- ha a kijavításra az igény közlésétől számított 30 napig nem kerül sor.
A Szállító mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. A jótállásból eredő jogokat a dolog tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a Szállítóval szemben. A jótállási igény az 1 éves jótállási határidőn belül érvényesíthető. Ha a Szállító a kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.
A Szállító olyan termék rendelése esetén, amelynek eladási ára a 10.000 Ft összeget meghaladja, a termékkel együtt jótállási jegyet küld a fogyasztó részére. A fogyasztó a kijavítás iránti igényét a Szállító által a jótállási jegyen feltüntetett helyen érvényesítheti.
Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.
9.10.A jelen ÁSZF-ben írt szavatossági és jótállási jogok gyakorlásának határideje attól a naptól indul, amikor a Megrendelő a terméket átveszi.
10. Adatvédelem
10.1.A Webshopban történő regisztrációra és vásárlásra kizárólag a Szállító Adatvédelmi tájékoztatójának a megismerését és elfogadását követően kerülhet sor.
Adatkezeléssel érintett adatok köre
1. regisztráció – kötelezően az Érintett neve és email címe; valamint a rendeléshez előzetesen rögzíthető az Érintett telefonszáma, lakcíme, szállítási címe, illetve a szállítással kapcsolatos önkéntesen megadott egyéb információk
2. bejelentkezés – email cím, jelszó
3. megrendelés – az Érintett neve, email címe, telefonszáma, lakcíme, szállítási címe, illetve a szállítással kapcsolatos önkéntesen megadott egyéb információk
4. számlázás – az Érintett neve, címe és adószáma
Adatkezelés célja
1. regisztráció - a webshop használatához szükséges felhasználói fiók létrehozása
2. bejelentkezés – belépés a webshopba
3. megrendelés – a megrendelések leadása az Adatkezelő részére
4. számlázás - a vonatkozó jogszabályoknak való megfelelés biztosítása
Adatkezelés jogalapja
1. regisztráció – az érintett önkéntes hozzájárulása (GDPR Rendelet 6. cikk (1) a) pont)
2. bejelentkezés - az érintett önkéntes hozzájárulása (GDPR Rendelet 6. cikk (1) a) pont)
3. megrendelés - az adatkezelés olyan szerződés teljesítéséhez szükséges, amelyben az érintett az egyik fél, vagy az a szerződés megkötését megelőzően az érintett kérésére történő lépések megtételéhez szükséges (GDPR Rendelet 6. cikk b) pont)
4. számlázás – az adatkezelés az adatkezelőre vonatkozó jogi kötelezettség teljesítéséhez szükséges (GDPR Rendelet 6. cikk
c) pont) Adatkezelés időtartama
1. regisztráció – az Érintett törlésre irányuló kérelemig tart
2. bejelentkezés - az Érintett törlésre irányuló kérelemig tart
3. megrendelés – az Adatkezelő a számviteli törvényben meghatározott adatokat a törvényben meghatározottak szerint 8 évig, a további adatokat pedig a szerződés teljesítéséig tárolja
4. számlázás – a számviteli törvény szerint alakul, jelenleg 8 év
10.2.A Szállító részletes Adatvédelmi tájékoztatója a www.jucisziget.hu oldalon megtalálható.
11. Jogérvényesítési lehetőségek
11.1. Bács-Kiskun vármegye Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály elérhetősége:
Cím: 6000 Kecskemét, Szent István krt. 19/A.
Email: fogyasztovedelem@bacs.gov.hu
11.2.Bírósági jogérvényesítés lehetőségeiről további információk a www.birosag.hu honlapon tájékozódhat.
11.3.Az ÁSZF azon rendelkezéseit, amelyeket a Ptk. vagy a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet kizárólag a fogyasztónak minősülő személyekkel (Ptk. 8:1. (1) bekezdés 3. pont) kötött szerződésekre rendel alkalmazni, a fogyasztónak nem minősülő Megrendelő esetében a Szállító nem köteles alkalmazni. Jelen ÁSZF 2024. december 1. napjától hatályos.
jucisziget.hu
Kovácsné Járai Judit E.V.